Re: ICM

Autor: Rafał Bartoszak (sprocket_at_sys.pl)
Data: Sat 14 Jun 2003 - 12:46:48 MET DST

On Sat, 14 Jun 2003 12:31:26 +0200, Sebol wrote:

[...]
> szczegol polega na tym ze przeszukanie listy kilkuset rozkazow CISC zamiast
> kilkudziesieciu RISC zmniejsza ogolna wydajnosc. Tu nie ma pojecia "w czasie
> rzeczywistym" bowiem zakladajac 1000MIPSOW i roznice w czasie przeszukania
> listy rzedu 1ns na kazda operacje - to jest znaczaca roznica.

Szczerze mówiąc nie zastanawiałem się nad tym. Niezbyt mi to jednak
pasuje, z kilku powodów:

1) CISC wykonuje mniej operacji dekodowania niż RISC - Twój argument
wydaje się być zupełnie nietrafiony

2) dekodowanie rozkazu odbywa się niezależnie od wykonania.
Odpowiedzialny jest za to inny moduł procesora. Czas dekodowania jest
(statystycznie) krótszy niż wykonania

3) Jeszcze jakiś argument łaził mi po głowie, ale wyleciał... :)

pozdro...

[ |>|>|> sprocket                                 ]
[ Rafał Bartoszak                 sprocket_at_sys.pl ]
...i dlatego Kartagina musi zostać zniszczona...!!!