Re: Program do sprawdzania RAM'u

Autor: Roger (mrroger_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 17 Jun 2003 - 01:51:54 MET DST

Czarek Gorzeński poslugujacym sie adresem <czarek_at_szanty.art.pl>
napisał(a):

> Akurat takie objawy jak piszesz moga wskazywać równie dobrze na problemy
> z długością / jakością taśmy IDE, zasilaczem, błędnymi ustawieniami
> BIOS-u, złymi sterownikami, przegrzewaniem się procesora / dysków i
> kilkoma innymi przyczynami. :)

No niby tak, ale jeśli gubi pliki przy wczytywaniu do RAM'u to co może byc
przyczyną jeśli nie on...

> Z drugiej strony benchmarki
> systemowe czy 3D (3DMark, PCMark, etc), najlepiej puszczone "w pętli",
> na kilka godzin non-stop to dobry test, tyle że z niego raczej się
> dowiesz, że coś jest nie tak, trudno będzie Ci ustalić, gdize leży
> przyczyna.

Oczywiście - ale programik MemTest v3,0 spisał sie pięknie oto co mi
wyskoczyło po 2h i ok. 40-50min "skanowania" pamięci (12% całości):

TEST - 4
PASS - 0
Failing Address: "np." - 00006c64774 - 108.2MB
Good "np." - 00100000
Bad - "np" 20100000
Err-Bits - 20000000

I takie tam ścieci jak:
Cached 256MB
RsvdMem 136K
Passed --> 3
Errors --> 127 !!!! Po około 2:50 godzinach doszło do ok 12% całości
następnie przerwałem bo teraz sprawdzę wszystkie kości oddzielnie (też
niepomyslałem odrazu) ale chyba wiem która jest pierdyknięta.

--
Pzdrv
MrRoger