Re: hyper-threading

Autor: Marcin Brzyski (marti_at_tlen.pl)
Data: Mon 16 Jun 2003 - 20:13:13 MET DST

Użytkownik "ryba" <ryba_at_bicom.pl> napisał w wiadomości
> witam grupowiczow,
> 1. ktore elementy pc'ta musza byc dobrane odpowiednio, aby w pelnik
> wykorzystac technologie hyper-threading? czy cos poza procesorem i plyta
> glowna?
> 2. jak ocenicie dobranie nastepujacych elementow - moze jakies sugestie?:
> - pentium 4 2.6ghz fsb 800 ht
> - plyta asus p4c800 deluxe socket 478 ht
> - pamiec dimm pc-400 1024mb (2x512) ddr cl 3 kingston
> szczegolnie chodzi mi o dobor pamieci.
> dzieki i pozdrawiam,
> ryba

Ostatnio byłem na spotkanu Intela i Microsoftu. Na razie technologia HT ma
zastosowanie w bardzo niewielu aplikacjach. Microsoft zoptymalizował SQL
SERVER 2000,WIN XP - gdzie procek fizyczny jest widziany jako dwie logiczne
jednostki,a z graficznych aplikacji to na razie adobe photoshop może posilić
się technologią HT. Dlatego naprawde trzeba się zastanowić nad wydaniem kupy
kasy na P4HT. Nie wiem czy lepszym rozwiązaniem nie jest płyta 2
procesorowa - bo wtedy jeden procesor można na sałe przypisać do aplikacji a
drugi na system operacyjny. HT - eliminuje tylko puste cykle przetwarzania
danych ale dalej to jest tylko 1 procesor. Np. wzrost wydajności w SQL
SERVER 2000 to tylko 30% - więc wybór nalerzy do Ciebie.
http://www.benchmark.pl/ - poczytaj może coś znajdziesz o HT dawno nie
przeglądałem