Re: Zabezpieczenie komputera przed przepieciami

Autor: Grzegorz Domagala (grzegorz.domagata_at_chello.at)
Data: Sun 15 Jun 2003 - 19:59:38 MET DST

Brzezi <brzezi_at_enter.net.pl> wrote:

> I teraz jeszcze takie pytanie:
> Jak zabezpieczyc sie na przyszlosc przed powyzszymi sytuacjami? troche sie
> tym teraz interesowalem ale nic nie udalo mi sie znalezc, czy sa jakies
> filtry przez ktore podlacza sie skretke? jedyne co udalo mi sie znalezc to
> filtry do lini telefonicznych...

Najprosciej wylaczac komputer podczas burzy...
Przez "wylaczac" rozumiem - wyjac wtyczke z gniazdka i kabel ethernet z komputera.
Wiem ze moze to przesadnie zabrzmiec ale to najpewniejszy sposob :)))

> A co do lini energetycznej, to taka listwa z bezpiecznikiem jest
> wystarczajaca?

W 99% przypadkow - kiedy piorum walnie gdzie niedaleko a impuls w sieci to tylko to
co sie zaindukuje - tak, jak palnie w twoj przewod to nawet wyjecie wtyczki moze
nie pomoc. Przy czym w bezpiecznik w tej sytuacji jest raczej malo wazny (zanim
wyskoczy komputer jest i tak usmazony), wazne sa zabezpieczenia przeciwprzepieciowe
(warystory, iskrowniki itp.) - tyle ze porzadna listwa sporo kosztuje...

--
Tutaj sygantura Grzegorza Domagaly - jesli chcesz wyslac do niego wiadomosc
pisz pod adres grzegorz.domagata_at_chello.at i niezapomnij dodac