Re: Titan D5TB konta Spire Falcon Rock II

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Sun 15 Jun 2003 - 11:40:07 MET DST

In article <bch9rt$rg4$1_at_news.onet.pl>, sesam wrote:

> Wentylator czyściłem, smarowałem, ale nadal jest głośny.

To nic nie da, jeśli jest nowy i jest głośny, to jest głośny i tyle. Ten
wentylator od Titana jest w sumie nawet dość dobry, lepszy niż te w
najtańszych zasilaczach, jak go puścisz na 5V, to prawie nic nie słychać. Ja
go używam do chłodzenia dysku, zamontowałem tymczasowo na lato, bo dysk miał
prawie 50 stopni. Ale przy 5V to procesora on dobrze nie ochłodzi.

> Wcześniej miałem zwolnione obroty z 3200 na ok. 2500, ale komputer stojac
> w biurku mocno się grzał, tzn. temp. procesora dochodziła do 55, a nie
> wiem jak dokładny jest to pomiar, gdyż jest to płyta ECS K7VZA.

55 stopni może być, to nic nie przeszkadza. Nawet do 2000 obrotów możesz
zmniejszyć, u mnie przy 2000 wystarczająco chłodził Athlona 1600+. Ale nadal
był za głośny, jak na mój gust. Co ciekawe, po zdjęciu obudowy komputera
było jakby ciszej, zniknęły "basy" i został tylko szum, który dla mnie był
mniej uciążliwy.

> Czytałem Twój post o Chieftec'u i chcę kupić też dobry zasilacz, ale
> myslałem o tym za 199 pln jedno wentylatorowym i pasywnym FPC, skoro dwu
> wentylatorowy jest głośny

Tak, jak pisałem, dla mnie nie jest on wybitnie cichy. Wentylatory mają na
starcie około 1550 obrotów/min i ja to wyraźnie słyszę.

Paweł