Re: Titan D5TB konta Spire Falcon Rock II

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Sun 15 Jun 2003 - 08:10:36 MET DST

In article <bcg65f$cf9$1_at_news.onet.pl>, sesam wrote:

> Jakiś czas temu kupiłem wentylator Titan D5TB, gdyż ponoć miałbyć cichy...,
> a głośny jest jak traktor

On jest cichy, ale jak przełączysz wentylator na 5V. Ale wtedy za słabo
chłodzi, tzn. nadaje się np. do Athlona 1600+, puszczonego na 1000MHz (jakiś
czas tak miałem, zanim zamontowałem chłodzenie wodne, bo hałas tego wiatraka
normalnie mnie dobijał), ale przy nominalnym taktowaniu procesor może się
przegrzać.

> :( Teraz czytam na grupach i stronach www, że
> Spire Falcon Rock II jest cichutki. Fakt, ma tylko 2500 obrotów, a Titan
> 3200, ale czy jest cichszy?

Na grupach krąży wiele mitów, m.in. ten o "cichym Titanie", przez to
straciłeś już trochę forsy (i ja też). Wentylator przy 2500 obrotów będzie
raczej głośny, a nie cichy. Nawet, jeśli sam wentylator jest cichy, gdy go
podłączysz do zasilania i trzymasz w ręce, to po założeniu na radiator
będziesz słyszał głośny szum powietrza, bo chłodzenie starego Athlona/Durona
wymaga takiego przepływu powietrza, którego chyba nie da się zrealizować
szczególnie cicho, a przynajmniej nie za 48zł.

Paweł

ps. zasilacz Chieftec, który niedawno kupiłem, też miał być "cichy", a nawet
"bezgłośny", a tu d*pa blada. Ludzie mają bardzo różne wyobrażenia o tym, co
to znaczy cisza