Re: ICM

Autor: Rafał Bartoszak (sprocket_at_sys.pl)
Data: Sat 14 Jun 2003 - 11:00:43 MET DST

On Sat, 14 Jun 2003 10:51:35 +0200, ksmx wrote:

[...]
> Co do PC. W zasadzie poczynaja od Pentium, ktory mial dwie jednostki
> obliczeniowe
> (ang. ALU) procesory PC potrafialy wykonywac (czasami) po dwie operacje.
> W tym czasie owczesne procesory RISC (1996 rok) potrafily wykonywac
> po 4-6 rozkazow w jednym takcie zegara.

Tak, jak K6 :) - do 6-ciu instrukcji w jednym takcie. Ale pamiętaj, że
to instrukcje RISC, a jedna złożona instrukcja procesora CISC może
zastąpić kilkadziesiąt krótkich, charakterystycznych dla RISC

> Intel rowniez systematycznie zwieksza ich ilosc jednostek obliczeniowych
> (ALU,
> aritmetical logical unit), nie wiem ile tego jest w PIV ale spokojnie sa 4
> albo wiecej.

Wszystkich razem chiba 24 :)

> I kolejna rzecz. Wezmy PIV. Tak naprawde to jest pelnowartosciowy RISC....
> Problem w tym, ze caly czas emuluje (udaje) komputer zgodny z rozkazami
> 8086....czyli daje procesor CISC.

A, właśnie... Procesory AMD od K6 stosują wewnętrzny transkoder
rozbijający złożone instrukcje CISC na sekwencje prostych rozkazów RISC,
które bardzo ładnie ładują się w potoki. Czy Intel aby w P4 nie
zastosował tego samego patentu ?

(heh - jeśli tak, to z marnym skutkiem....;))

pozdro...

[ |>|>|> sprocket                                 ]
[ Rafał Bartoszak                 sprocket_at_sys.pl ]
...i dlatego Kartagina musi zostać zniszczona...!!!