Re: Wiatrak na procku ma wydmuchiwać czy wdmuchiwać?

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Thu 12 Jun 2003 - 23:20:11 MET DST

In article <3ee8e3c4_at_news.home.net.pl>, Maciej "yaq" wrote:

> a tak wlasciwie jak wyglada obieg z wyprowadzeniem z nad proca?
> pompujemy z przodu, przy procu wylatuje 50% powietrza a reszta leci do
> zasilacza a grafika sie meczy? albo pompujemy tez z tylu i gorace
> powietrze z zasilacza trafia do naszego kociolka...

Nic z przodu nie pompujemy. Mamy jeden wiatrak na procesorze, który wsysa
powietrze przez radiator i wydmuchuje przez dyszę i kratkę z tyłu obudowy
(to powietrze niczego już nie chłodzi). Skoro wsysa, to powietrze musi jakoś
wpadać, a wpada z przodu obudowy, bo tak jest w środku pomyślana, że tworzy
odpowiednią drogę obiegu powietrza. Drugi wiatrak jest w zasilaczu,
umieszczony w taki sposób, że zasysa też z przodu, ale w innej części
obudowy, chłodzi dysk, zasilacz i wylatuje z tyłu przez kratkę. Masz dwa
wiatraki, schowane głęboko w środku komputera, praktycznie ich nie słychać,
nie ma żadnych problemów z chłodzeniem (sprawdzałem palcem z ciekawości).
Grafika jest jakaś słaba, z samym radiatorem i też tak umieszczona, że obok
jest kratka, przez którą wpada powietrze. Wadą jest to, że płyta główna i
zasilacz są zupełnie nietypowe, poza tym same zalety, przede wszystkim
cisza.

Paweł