Re: Regulacja obrotow wentylatorow

Autor: ArturN (artentech_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 12 Jun 2003 - 23:12:33 MET DST

Użytkownik "Kubu$" <kubuss_at_go2.pl> napisał w wiadomości
> Witam

Ja również.

> Chcialbym to zrobic na wentylatorze w zasilaczu i nad zasilaczem lub z
> przodu na dole, gdzie lepiej ?? (obudowa big tower)

Jeśli chcesz, możesz zrobić zarówno ten z przodu jak i z tyłu pod
zasilaczem. Będzie lepszy przepływ powietrza = mniejsza temperatura. W
zasilaczu też się przyda-będzie ciszej:-)

> I tu mam watpliwosci co do wentylatora w zasilaczu czy to mu nie zaszkodzi
> jezeli nie to gdzie dac czujnik temperatury,

Hmm, mam zasilacz Codegena (stary-200W) i on ma już czujnik temperatury. Gdy
zmniejszyłem napięcie wentylatora w zasilaczu,to po prostu po wł. zaczyna
się bardzo wolno kręcić, ale gdy mu przygrzeje,to zwiększa znacząco swoje
obroty, ale nie na tyle, aby mi uszy więdły (bo mu nie pozwalam:-). Co do
Twojego pytania odnośnie szkodliwości-na pewno lepiej by było, gdyby
pracował na maxa... Rada-zmien wentyl w zasilaczu na jakiś cichszy od
obecnego (o mniej więcej tej samej wydajności) i troszkę go spowolnij.

--
Pozdr
ArturN