Re: Wiatrak na procku ma wydmuchiwać czy wdmuchiwać?

Autor: Hannibal (Lukasz33_at_xl.wp.pl)
Data: Thu 12 Jun 2003 - 20:09:21 MET DST

> Pozwolę sobie polemizować.
> Oddawanie ciepła jest tym lepsze im większa różnica temperatur.
> Duży radiator jest gorący bardziej przy podstawie (przy procesorze).
> Moim zdaniem dmuchanie wentylatorem "z góry" powoduje, że
> w okolice podstawy dociera powietrze wstępnie podgrzane,
> natomiast przy odsysaniu powietrza spomiędzy żeber powoduje zasysyanie
> chłodnego w okolice procesora.
A przy okazji to powietrze jest zasysane z okolic płyty głównej i też jest
deko cieplejsze.

A tak wogóle to miałem już parę procesorów z wentylatorami i jakoś żaden nie
zasysał powietrza tylko
je nadmuchiwał na na radiator. Ten system może mieć jeszcze jeden plus -
powietrze przechodzi prawie równomiernie przez wszystkie żeberka radiatora.
O ile wiem większość Boxowych wentyli
ma właśnie taki system, więc coś w tym musi być.