Re: Pamięci ECC lub z kontrolš parzysto?ci.

Autor: Sniper (sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl)
Data: Thu 12 Jun 2003 - 17:11:53 MET DST

Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał:

> W pewnym poradniku znalazłem taki fragment:
> "Używaj pamięci ECC lub pamięci z kontrolš parzystoœci.

Nie wszystko co piszą w mądrych poradnikach trzeba od razu wprowadzać w
życie. Pamięci wykorzystujące CRC lub ECC stosuje się zazwyczaj tylko w
drogich serwerach, gdzie wymagana jest niezawodna praca w każdych warunkach.
W domu jej stosowanie mija się z celem. Po pierwsze dlatego, że większość
popularnych płyt głównych do desktopowych komputerów nie potrafi obsługiwać
korekcji błędów pamięci, po drugie - zwykłe pamięci są w zupełności
wystarczające do stabilnej pracy (pod warunkiem zastosowania odpowiedniego
taktowania).

> Jak mianowicie, w praktyce, kupując np. na Allegro
> czy choćby w sklepie odróżnić pamięci ECC (lub
> z kontrolą parz.) od nie mających tej właściwości?

Są duuużo droższe i zazwyczaj mają dodatkową kostkę (lub kilka) wlutowaną na
płytce (np. 8 kostek pamięci + 1 obsługująca ECC).

Pozdrawiam,
Sniper