Re: Pamięci ECC lub z kontrol parzystoci.

Autor: Jacek Maciejewski (jacmac-nospam_at_go2.pl)
Data: Thu 12 Jun 2003 - 17:12:21 MET DST

Radoslaw Sokol naskrobał:

> Hi,

> 1) pamięci ECC są zawsze znacznie droższe
W moim przypadku nie tyle funkacja ECC być może jest konieczna ile
samo sprawdzanie parzystości.
> 2) pamięci ECC działają tylko z _niektórymi_ płytami głównymi;
> jeśli w instrukcji nie masz wzmianki o obsłudze ECC, nie
> ma sensu szukać takich modułów pamięci
No cóż, nie ma ;) Ale ja tam bym nie polegał na instrukcji ECS-a :)
> 3) sprawne pamięci nie sprawiają problemów; jeśli masz jakieś
> problemy, to wynikają one z uszkodzenia komputera, a nie z
> braku ECC
Hmm, niekoniecznie. Prime95 czy różne memtesty płyta z tą pamięcią
przechodzi bez przeszkód. Ale na starcie kompa słyszę 2xbeep. Gdzieś
na stronie poświeconej tej płycie wyczytałem że prawdopodobnie ma to
związek z brakiem kontroli parzystości.

--
Jacek
***K7S5AL, Athlon1600+, 512MB SDR, GF4MX440, Barracuda 20GB,