Re: HDD Samsung SV0602H

Autor: Sniper (sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl)
Data: Thu 12 Jun 2003 - 15:22:36 MET DST

Użytkownik "Krzysiek Szczepanek" napisał:

> Uzywa ktos? Bo naprawde tanio moge kupic.

Nie mam, ale miałem pożyczony od znajomego do testów (dokładnie ten sam
model).

Z tego co pamiętam dysk był stosunkowo cichy (nieco głośniejszy od Barracudy
ATA IV i cichszy od Caviara SE). Najważniejsze jest to, że dysk wydawał z
siebie jednolity szum, a nie popierdywanie jak ma to miejsce w przypadku
Maxtorów. W każdym razie jego praca z włączonym dowolnym wentylatorem w
komputerze jest prawie niezauważalna.

Kolejny fakt. Totalnie wyprowadził mnie z równowagi czujnik temp.
zamontowany w dyku. Zaraz po starcie systemu program DTemp zaczął wyć jak
szalony i wskazał mi 60 stopni C. Wystrachałem się i wyłączyłem UPS'a, żeby
się nie skopcił. Pomacałem ręką - był zimny. Sprawdziłem podłączenie,
odpaliłem ponownie - tym razem było 16 stopni. Następny odczyt wskazał już
prawie 120 stopni i ponownie spadł do normalnego poziomu. Nie udało mi się
zweryfikować, co było grane. Testowałem kilka programów i wszędzie było to
samo. Podejrzewam, że miał wadę fabryczną albo system SMART podawał jakieś
niezrozumiałe odczyty.

W kwestii wydajności nie spotkało mnie ani rozczarowanie, ani zaskoczenie.
Właściwie nie spodziewałem się rewelacji. Nie jestem teraz w stanie podać
dokładnych wyników z HDTacha, ale pamiętam, że pozytywnym wrażeniem był
fakt, że napęd zachowywał niemalże równomierny transfer danych na prawie
całej powierzchni dysku. W przypadku np. Barracudy ATA IV na początku jest
duży speed, później wyraźny spadek, prawie o 30-40%. W rezultacie średni
wynik był minimalnie gorszy od Seagate'a.

Moje zdanie: jeśli naprawdę tanio - kup. Zawsze to kawałek wolnego miejsca.
Wydajnością nie grzeszy, ale na magazynowanie danych w sam raz.

Pozdrawiam,
Sniper