Wiatrak na procku ma wydmuchiwać czy wdmuchiwać?

Autor: Bartek Gliniecki (email_at_nieistotny.pl)
Data: Thu 12 Jun 2003 - 11:47:02 MET DST

Mam wentylator na procesor firmy Cooler Master. Działa on na takie zasadzie,
że "wyciąga" ciepłe powietrze z żeber radiatora i wydmuchuje je na zewnątrz,
natomiast zimne powietrze jest zasysane u podstawy żeber.

Widziałem natomiast najnowszy wentylator firmy Spire, który działa
odwrotnie - zimne powietrze jest nawiewane na żeberka. Który sposób może
przynosić lepsze efekty chłodzenia?

Drugie pytanie powiązane z tym tematem. Mam wentylator na obudowie, który
wydmuchuje powietrze na zewnątrz. Wentylator na obudowie i wentylator
procesora ustawione są na tej samej wysokości, a ich osie są do siebie
prostopadłe. Na razie jest tak, że wentylator na procu wydmuchuje ciepłe
powietrze z radiatora, które jest z kolei wydmuchiwane na zewnątrz obudowy
przez wentylator na obudowie.

Jakbym chciał kupić sobie ten wiatrak firmy Spire, który wdmuchuje powietrze
w radiator, to czy nie powstanie jakaś chora sytuacja, że dwa wentylatory
ustawione są obok siebie i dmuchają w przeciwnych kierunkach?

--
Bartek Gliniecki
[ email: jak potrzebujesz, to spytaj  .::::::::::::::.  GG: 3967232 ]