re:kupiłem zasilacz Chiefteca

Autor: Maniek (E-mail) (amari2001_at_o2.pl)
Data: Thu 12 Jun 2003 - 10:41:34 MET DST

z pracy lepszy i
Rzeczywisty pomiar napiecia przeprowadza sie zawsze pod obciazeniem!
Wyzsze napiecie dla płyty nie jest problemem, bo płyta ma swoje własne
stabilizatory napiecia.

>Ten chiński miernik to chyba tylko wskaźnik. Sprawdź programem albo
>biosie.
>U mnie -12V ma ok. -12,8V ale napięcia minus 12V chyba się nie używa w
>komputerze, reszta prawie idealna.
To akurat najgorsza metoda, kazdy pomiar programowy badz biosem jest
nieporownywalny dokladnoscia i wykalibrowaniem do najgorszego
tajwanskiego miernika

>Pamiętaj, że ma zabezpieczenia nadprądowe i przepięciowe na wszystkich
>podstawowych napięciach.
>Już dwa razy zrobiłem mu zwarcie (przypadkiem oczywiście przy
>kombinacjach z dodatkowym wiatrakiem obudowy - zdaje się na 12V) -
>wyłączył się i nic. Po włączeniu dalej chodzi.
 Akurat nie jest to zwykly zasilacz transformatorowy. To sa zasilacze z
przetwornica napiecia, nie dzialaja jak zwykle zasilacze. Dla takiego
zasilacza najgorsza jest praca w stanie rozwarcia (to moze go spalić,tak
jest np. w tv) a nie zwarcia. Przy zwarciu nic sie złego nie stanie, i
nie jest to kwestia zadnych zabezpieczen a zasady działania, zas stan
całkowicie jałowy jest odpowiednio zabezpieczony. Ot i całe
'zabezpieczenia'. Wartosc tego zasilacza polega na jego 'prawdziwej'
mocy (takiej jak w opisie, co jest niespotykane w zasilaczach tanszych),
zupełnie normalnym ale takze realnym sposobem eliminacji zakłóceń i
filtracji, oraz dodatkowymi bajerami w postaci kontroli temperaturowej,
itp. Podejrzewam tez ze jego wartosc polega takze na tym ze
konstruktorzy dobrze zaprojektowali chłodzenie i rozmieszczenie
elementów, dzieki czemu zasilacz pracuje stabilnie i poprawnie przy
dużych mocach. Patrzenie na elementy elektroniczne i ocenianie ich okiem
laika uwazam za dosc zabawne :)