Re: Zniknal wpis z tablicy partycji

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Wed 11 Jun 2003 - 02:45:12 MET DST

Użytkownik "Maciej Bartosiewicz" <maciej.bart_at_interia.pl> napisał w
wiadomości news:bc4nea$1i9$1_at_nemesis.news.tpi.pl

> Mialem kiedys taki problem - gosciu mial starego nowela która
> wymagala malej partycji DOS (32MB) i tam dalo sie odzyskac wpisy
> partycji poleceniem z dyskietki botowalnej od Win98SE .
>
> fdisk /mbr --- napraw master boot rekord
>
> Ale fdisk musial umiec przeczytac przed naprawa dane o partycjach ---
> jak nie widzi zadnej to nie uruchamiaj .
>
> Sprawdz ze fdisk obsluguje twojej wielkosci dysk .
>
> Pozdrawiam

Fdisk /mbr nie tyka tabeli partycji, więc nie mógł odzyskać żadnych
wpisów.

/do autora wątku/
Można użyć programu BootIt http://www.terabyteunlimited.com do
wyszukania bootsektora tej partycji i odtworzenia brakującego wpisu w
tabeli partycji (polecenie Undelete). Niestety nie miałem do czynienia z
Novellem, ale podejrzewam, że na tym etapie wystarczy po prostu zmiana
deskryptora odnalezionej partycji na deskryptor właściwy dla partycji
Novella (hexa 64 bądź 65). A może tylko to jest problemem - wpis jest,
tylko deskryptor się zmienił?

P.S. Nie używaj nigdy fdisk.exe, jesli masz nierozpoznawane przez niego
partycje na dysku.

M.