[old] p³yta

Autor: Andrzej Kaczmarek (ak_at_wroc.vulcan.pl)
Data: Tue 10 Jun 2003 - 22:31:16 MET DST

Witam!

Mo¿e kto¶ jeszcze pamiêta - miesi±c temu pyta³em o komponenty do posk³adania
cichego serwerka. £azi³em miesi±c czasu po znajomych i wypytywa³em czy maj±
co¶ ciekawego i na razie mam procesor - najprawdopodobniej sprawny K6-2 233,
który chwilowo zdobi tablicê korkow± :P P³yty oczywi¶cie nie maj±. No to ju¿
nawet na Allegro siê zacz±³em rozgl±daæ (chocia¿ jako¶ nigdy nie mia³em do
niego przekonania - ale mo¿e w koñcu to siê zmieni) i trafi³o siê dzisiaj parê
takich oto p³yt:

MSI MS-5187
EPOX EP-MVP3GM
EPOX EP-MVP3CM
FIC VA-503+
NMC 5VMS

jak siê zorientowa³em wszystkie na MVP3 (MSI na MVP4 z wbudowan± grafik± -
akurat grafika to mi w tym najmniej potrzebna ;) Pierwszy Epox i FIC maj±
1MB cache, dodatkowo ten¿e sam Epox jest ATX. O NMC w³a¶ciwie nic nie znalaz³em
konkretnego. W 'Kup teraz' wycieniono je dla przyk³adu na 60z³ - NMC, MSI i
drugi Epox, 70z³ - pierwszy Epox oraz 80z³ - FIC. Ale to akurat jako ciekawo-
stka bardziej :)

Czy która¶ z tych p³yt jest szczególnie warta uwagi? Ile mniej wiêcej warto
za nie daæ (sama p³yta - bez dodatków)? W poprzednim w±tku polecano mi FIC -
o tego chodzi³o, czy o jakiego¶ innego? Najbardziej sensowne IMO wydaj± siê
Epox i FIC, ale o starszych konktrukcjach mam niewielkie pojêcie...

--
pozdrawiam,
Andrzej