Dziwna sprawa z przycinaniem [długie torche]

Autor: Glom (glom_at_tlen.pl)
Data: Tue 10 Jun 2003 - 10:53:00 MET DST

Witam wszystkich
Mam dziwny problem. Kilku moich znajomych sprawiło sobie nowy sprzęt.
Wszystkie komputery zostały zakupione jako zestawy, w znanych (niby tych
lepszych) sklepach. Wszystkie komputery mają Win XP + najnowsze sterowniki.
Problem polega na tym, że wszystki te kompy przycinają się przy grach...
przycinanie polega na tym, że podczas gdy (dowolnej - UT, Quake, MAtrix czy
GTA VC) co jakies 2 min, gra na chwilkę staje (moze na sekundę - w każdym
razie jest to zauważalne).
Komp 1
AMD Ath 2.0 XP
Asus Nforce 2
Gforce 4 TI 4200
512 DDR w dual bank
Dysk Maxtor ATA 133

Komp 2
ECS L7VTA3
Amd Ath 1.8 XP
Gforce 4 MX
265 DDR
HDD Maxtor Ata 133

Jest jeszcze jeden komp, ale jego konfiguracji nie pamiętam w tej chwili,
wiem ze ma na pokładzie Gforce 3 TI 500. We wszystkich tych kompach objawy
są takie same. Komputery nie mają na razie zainstalowanych antywirów, ani
nic co by mogło cyklicznie zajmowac RAMy procesor.
Czy mogą to być ustawienia w biosie? kurcze ja już nie mam więcej
pomysłów... Próbowałem stare i nowe sterowniki do Płyty głów. jak i do
grafiki... Zamieniałem elementy, instalowałem winde kilka razy. Co ciekawe
podczas testu 3DMark obraz sie nie przycina, ale moze czas trwania testu
jest za krótki. A i test grafiki w dxinfo teżnie wypada specjalnie dobrze -
co prawda wszystko płynnie chodzi, ale tak jak by tekstury są mocno
przejaskrawione. Próbowałem DX 8.0 jak i 9.0 i systuacja jest ta sama...
Proszę o sugestie
Pozdrawiam
Glom