Re: piszczacy zasilacz i goraca plyta

Autor: Maciej \ (mekpiotr_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 09 Jun 2003 - 21:20:04 MET DST

Użytkownik "Paweł Paroń" <pawelp_at_freeland.lublin.pl> napisał w
wiadomości news:slrnbe9gp8.1ei.pawelp_at_154-moo-7.acn.waw.pl

> Dziś zaczął mi piszczeć zasilacz
[ciach]
> mnie niepokoi, przypadkiem
> zauważyłem, że kondensatory na płycie głównej są
> niesamowicie gorące, można się poparzyć. Czy przyczyną
> może być zbyt wysokie napięcie zasilacza, 13,5V
> na wyjściu 12V (ale jednocześnie 4,5V zamiast 5V), czy
> może odwrotnie,

Krotko i tresciwie:
1) Zasilacz podaje napiecia poza dopuszczalnymi granicami
tolerancji, zdecydowanie poza. To moze wskazywac na jego
rychla awarie w przyszlosci ktorej skutki moga byc erhmmm
tragiczne - ze spaleniem 3/4 komputera wlacznie. Odradzam
prace w takich warunkach.

2) Wysoka temperatura kondezatorow tez nie jest norma. To
moze byc rownie dobrze skutkiem zastosowania wadliwych
kodenzatorow na plycie przez jej producenta jak i moze byc
skutkiem nieprawidlowej pracy zasilacza.

Dopoki nie bedziesz mial dobrego zasilacza nie bedziesz
wiedzial co jest przyczyna a co skutkiem. Osobiscie bym
stawial na zasilacz..

--
Zastrzeżenie: Nie zgadzam się na wysyłanie ofert na adres użyty
do/podczas wysłania tej wiadomości.