QDI PlatiniX 2D/533 - czy warto?

Autor: zasadka (tomek_at_zasada.pl)
Data: Mon 09 Jun 2003 - 21:33:52 MET DST

Witam!
I pytam.

Mam możliwośc kupienia takiej płytki głównej za ok. 200 zł (płyta jeszcze
nie ma roku). Czy ktoś wie co to za płyta? Czy jest dobra, wydajna,
bezawaryjna, itp.?
Do tego procek P4 Celeron 1700 MHz (też za ok. 200 zł).

Mam teraz PIII-550 (lekko podkręcony - 112 FSB) z płytą główną Gigabyte
BX2000+ (super płytka, 4 kanały IDE, wbudowany kontroler Promise, dual BIOS,
dobry monitoring temperatury - mam ją ponad 3 lata i jest bez zarzutu).
Czy dużo zyskam na wydajności przy przejściu na tego PlatiniX-a i Celerona
1700?

Gość, od którego bym to kupił używałe tego zestawy jako serwera (Kazaa, DC i
inne pierdoły).
Czy płyta i procek chodzące 24h/dobę szybciej się zużywa?
Chodziło to u gościa ponad pół roku 24h/dobę, czy jest możliwe proste
przeliczenie,
że jeśli ja używam komputera 4h/dobę a ten koleś 24h/dobę
to jego komp zużywa się 6 razy szybciej
(no może dokładnie nie komp tylko płyta i proc - bo chyba dyski zużywają się
szybciej bo tam jest jakiś silnik)

Summa summarum
Kupować czy nie?
Czy jego płyta i procek są wyeksploatowane/przegrzane czy nie?
Prosze o sugeste?

Pzdr
Tomek