Re: ile prądu pobiera comp ???

Autor: Larus (larus_at_silesianet.pl)
Data: Sun 08 Jun 2003 - 22:01:45 MET DST

Indywiduum zwane *Paweł Paroń*, w wiadomości
<slrnbe73i0.4kn.pawelp_at_154-moo-7.acn.waw.pl> wyprodukowało:

> Zobacz na stronie www.chieftec.pl, w dziale "Zasilacze". Według opisów,
> zarówno te z pasywnym, jak i z aktywnym PFC, mają 67-68%.

I tyle wychodzi w testach, przynajmniej PassivePFC ...

> A gdyby "codegeny"
> miały 50%, to przy tej jakości elementów i wykonania każda próba włączenia
> kończyłaby się ogniem i dymem.

Nie no chyba nie zawsze :-)

> Sprawność 50% oznacza, że przy poborze mocy
> 100W na wyjściu, w zasilaczu wydzieliłoby się drugie 100W, nawet "na oko"
> można ocenić, że tak nie jest (100W w takim pudełeczku to byłby niezły
> kocioł). Sądzę, że te tanie zasilacze mają jednak dużą sprawność (pomijając
> inne parametry, może właśnie kosztem dobrej stabilizacji), dzięki temu
> działają na kiepskich, małych radiatorach, małych tranzystorkach i wcale tak
> mocno się nie grzeją.

Możliwe, że masz rację. W każdym razie w jakichś słabszych modelach było
to około 50% właśnie. Kurka nie mam teraz linka do tego serwisu.
Ale spróbuj googlem, może znajdziesz.

--
Dawid "Larus" Paszkowski <larus_at_mojepc.pl> / MAD powered
  "Non qui parum habet, set qui plus qupit, paupare est"