Re: ile prądu pobiera comp ???

Autor: Shield (sgra_at_spam.pl)
Data: Sun 08 Jun 2003 - 10:13:29 MET DST

> - ile prądu pobiera komputer np. podczas ściągania plików z internetu
> (monitor jest wyłączony) ?
> - tak jak wyżej, tylko że podczas nagrywania płyty?

Bardzo prosto mozna to zmierzyc bedac posiadaczem miernika potrafiacego
zmierzyc natezenie pradu przemiennego (zaznaczam - przemiennego, bo te
proste mierniki kupione na ulicy potrafia mierzyc natezenie jedynie pradu
stalego). Wlaczasz taki miernik szeregowo przed listwe do ktorej podlaczony
jest zestaw i sprawdzasz jaki prad jest pobierany. Potem tylko przeliczenie
na moc (uwzgledniajac napiecie w sieci) a potem na zlotoweczki
(uwzgledniajac cene kilowatogodziny). Swego czasu (tak z rok temu chyba)
mierzylem i wyszlo mi, ze pobiera pradu za ok. 0,05-0,10 PLN na godzine z
wylaczonym i wlaczonym monitorem. Takie czynnosci jak nagrywanie plyty nie
powoduja znaczacego wzrostu poboru pradu.

Pzdr.
Shield.