Re: ile prądu pobiera comp ???

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Sun 08 Jun 2003 - 14:27:35 MET DST

In article <bbtkeh$2lm$1_at_atlantis.news.tpi.pl>, kapitan NECIK wrote:

> - ile prądu pobiera komputer np. podczas ściągania plików z internetu
> (monitor jest wyłączony) ?
> - tak jak wyżej, tylko że podczas nagrywania płyty?
> Jak mozna to obliczyć, skąd wziąść potrzebne dane (nie mam dokumentów do
> kompa)?
> A może ktos z grupowiczów już liczył (myślę że u mnie będzie podobnie) ?

Ja nie liczyłem, ale zmierzyłem, przy pomocy licznika energii na korytarzu.
Wyłączyłem wszystko w domu, sprawdziłem, że licznik się nie kręci, włączyłem
komputer, puściłem film divx, policzyłem obroty kółka, wyszło mi niecałe
100W na sam komputer (stary Athlon 1600+, 512MB RAM, 40GB Barracuda,
nagrywarka, myszka, klawiatura) + około 30W monitor LCD. Potem zapaliłem
kilka żarówek w mieszkaniu, poczekałem aż włączy się lodówka i zmierzyłem
jeszcze raz, żeby sprawdzić "liniowość" licznika, wyszło mniej więcej
podobnie. Nie sprawdzałem przy dużym obciążeniu procesora, bo interesował
mnie typowy pobór prądu w konkretnym, moim przypadku, gdzie komputer przez
większość czasu praktycznie nic nie robi.

Paweł