GA7VA i przerwania

Autor: goosi (pawel.wielgus_at_interia.pl)
Data: Sat 07 Jun 2003 - 00:34:57 MET DST

Kochani grupowicze!

Kupilem kilka miesiecy temu nowy sprzet na plycie Gigabyte GA7VA KT400
(Athlon Xp 1700, GeForce2MX,512 DDR266MHz) i od tego czasu mam problemy.W
miedzyczasie zmusilem sklep do wymiany plyty na nowa, ale klopoty nie
zniknely. W koncu sam zabralem sie do roboty, bo ilez mozna znosic
niekontrolowane wysypywanie sie aplikacji czy problemy ze startem systemu???
(XP Pro). Okazalo sie ze system zachowuje sie bardziej stabilnie po
wyciagnieciu karty muzycznej...(szesciokanalowa Minta). Zaczalem przygladac
sie temu blizej.
I coz sie okazalo...Karta sieciowa na standardowym chipsecie Realteka,
muzyka, grafika(!!!) i USB1.1 dostaja od BIOS-u takie samo przerwanie (IRQ
11, i za zadne skarby nie moge tego przestawic!!!)...NIE WIEM CZY MAM SIE
TYM PRZEJMOWAC? Wiem skadinad ze karty sieciowe takie jak moja chodza na IRQ
9...JAK JEST U WAS???

Slyszalem ostatnio od jednego ze sprzedawcow we Wroclawiu ze z tymi plytami
jest cos nie tak...i ze wlasnie problem tkwi w przydzielaniu przerwan przez
BIOS. Podobno jedne podzespoly chodza, a inne nie...szczerze mowiac to mnie
to odrobine zaskoczylo, skoro plyty te w testach wydajnosci (np. wg CHIP-a)
zajmuja dosc wysokie miejsca w swoich kategoriach cenowych...chociaz mam tez
swiadomosc ze oni do testowania nie uzywaja kart muzycznych za 60 zl...:)))

TO TYLE TYTULEM WSTEPU.
A TERAZ KONKRETNE PYTANIE: CZY KTOS Z WAS MA TAKA PLYTE? NA JAKICH
PODZESPOLACH PRACUJE? NA JAKICH IRQ CHODZA POSZCZEGOLEN CZESCI? CZY SYSTEM
JEST STABILNY?
A MOZE KTOS MIAL TAKI PROBLEM JAK JA? I WIE JAK GO ROZWIAZAC?

Bede szczerze wdzieczny za kazda sugestie. Kazda informacja odnosnie Waszej
konfiguracji prawdopodobnie bedzie dla mnie pomocna.
Z gory dzieki za pomoc!
GOOSI