Re: SB Live! - ile odmian tej karty?

Autor: Sniper (sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl)
Data: Thu 05 Jun 2003 - 15:52:51 MET DST

Użytkownik "tomek" napisał:

> rozgladam sie za takowa karta. zauwazylem jednak
> mnogosc odmian tej karty- sb live! 1024, 5.1, player itd.

Creative chyba wypuszcza nowe modele co kilka miesięcy. Wszystkie nazywają
się podobnie, ale różnią się oznaczeniami kodowymi. Ja np. posiadam dwie
karty o identycznej nazwie: SB Live! 5.1 Digital. Pierwsza oznaczona jest
jako SB0100 a druga jako SB0220 - układ niby ten sam, ale rozlokowanie
elementów zupełnie inne. O ile na temat tej pierwszej można znaleźć jakieś
informacje na stronie producenta, o tyle do tej drugiej już Creative się nie
przyznaje :-(

Jeśli chodzi o sterowniki, to z nimi zawsze były problemy i zawsze będą. Do
kart zazwyczaj pasują tylko te, które były do nich dołączone. Jeżeli ktoś je
zgubi, nie ma możliwości liczyć na jakąkolwiek pomoc ze strony producenta -
tam zamieszczane są jedynie upgrade'y. Trzeba szukać gdzieś w necie, bo
najnowsze stery można kupić w ich sklepie wysyłkowym, za jakieś 7 EURO
(sic!).

Pozdrawiam,
Sniper