cooler: szybciej! chlodniej!

Autor: indigo (indigo1980_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 04 Jun 2003 - 20:06:56 MET DST

Czesc!
    Mam wymontowany cooler ze starego zasilacza, ktory sluzy obecnie do
chlodzenia wnetrza kompa. Jest to standardowy 12V wentylatorek calkiem
sporych rozmiarow, podlaczony do pinu 12V we wtyczce do zasilania hdd/cdrom.
I o ile moge zawsze go podlaczyc do 5V w tejze samej wtyczce (albo zwolnic
FanMate'm) by chodzil wolniej=ciszej, to juz sytuacja odwrotna:
szybciej=glosniej=chlodniej sprawia mi problem. Jak "podkrecic" obroty?
Przypuszczam, ze trzeba by znalezc zrodlo dostarczajace wieksze napiecie,
ale z tego co sie orientuje wiecej jak 12V na wyjsciach z zasilacza nie ma?
Inny sposob? (moze zamiast do ground, drugi kabelek tez do jakiegos
zasilania podlaczyc?) Prosze pomozcie. (jesli rozwiazanie jest banalne to
prosze elektronikow o litosc i oszczedzenie mi zlosliwosci ;o) thx. )
ps. jesli trzeba troche polutowac by zrobic jakis dzielnik napiecia czy cus
to jestem gotow.
pps. nie wiem czy to ma znaczenie ale na labelce wiatraczka widnieje jeszcze
oprocz 12V moc 2.0W.

(aha,do gogloodsylaczy: tak przejzalem sporo na sieci, ale wszedzie
(overclockers, tweak,benchtest itd.) poruszany jest problem jak zmniejszyc
obroty, nic o tym jak zwiekszyc)

pozdro
indigo