Athlon XP, overclocking i pamięci

Autor: gear (gear_at_poczta.fm)
Data: Wed 04 Jun 2003 - 11:39:01 MET DST

Witam
Mam A1700XP, R9100, 512DDR333. Byłem zdziwiony jak udaje się Wam podkręcać
te procki tak wysoko. Ja swojego maksymalnie podkręciłem do 2100 ale system
widział jako 2000. Generalnie procesor nie dawał się kręcić na magistrali
166. Parę razy musiałem resetować bios, bo po włączeniu czarny ekran i nic.
Ustaliłem, że stabilnie chodził jako @2000XP, więc tak go zostawiłem,
myślałem, że to przez R9100.
Później zaczęły się samoczynne restarty, błędy przy TEMPEG-u, zwisy przy
grach 3D, a 3D Mark-a w ogóle nie mogłem odpalić. Strasznie się zirytowałem,
zacząłem grzebać w biosie, w końcu po wielu próbach przestawiłem pamięć na
266 i wszystko ok, nie ma zwisów, gierki i 3D Mark chodzą. Czy to możliwe
aby od tego podkręcania padły pamięci? Jeżeli padły to czemu dobrze chodzą
na niższej częstotliwości?

PS
Mam płytę MSI KT3V. Ogólnie jestem zadowolony ale nurtuje mnie taka opcja
jak ustawianie napięcia procesora, najniższa to 1,575 a i tak czujniki
wskazują 1,63. Nie mogę ustawić niższej, dlaczego?

pzdr
gear