dylematy przy zakupie AMD czy Celeron i takie tam

Autor: Pablos (toja_at_poco.pl)
Data: Wed 04 Jun 2003 - 10:27:05 MET DST

witam

dawno nie zmieniałem sprzętu a teraz mnie dopadło więc proszę lepiej
zorientowanych o pomoc

moje "używanie" to przede wszystkim praca (programy biurowe, kompilator) i
ew. trochę rozrywki w wolnej chwili
duże znaczenie ma cena (jakto w Polsce niestety)

generalnie wymysliłem że potrzebuję dysku ok 80 gb, jakieś 512 mb ram

teraz to czego wymyslić nie umiem :
czy lepiej wybrać Athlona czy Celerona (w okolicach 2 ghz oba)
jaką niedrogą ale stabilną i wydajną płytę (w zależności od procesora)
kartę graficzną (zastanawiam się pomiędzy jakimś Radeonem a Nvidią) -
oczywiście wazna też cena oraz dobra jakość, gdyby miała Dual Head np byłoby
bardzo miło

jednym słowem pomocy : cobyście dla siebie kupili gdybyście teraz kupowali