Re: Procesorki...

Autor: Piter (piter_at_honda.bt.pl)
Data: Tue 03 Jun 2003 - 22:32:53 MET DST

Użytkownik "Sniper" <sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:bbid6s$ee0$1_at_news.onet.pl...

> Intel 845 / VIA KT 333

Konkrenie jaki 845?
Bo tylko jeden 845 jest godny uwagi!!

> Intel Chipset Software Installation Utility 4.30.1006

A IAA ?

> VIA Hyperion 4in1 Service Pack 4.46

> W obu przypadkach Kingston'y 256 MB DDRAM (333 MHz). Modeli nie pamiętam.

> Bo sprawdzone, to takie, które producenci chipsetów udostępniają jako
> oficjalnie najnowsze wersje. Poza tym miałem przyjemność skonfigurować już
> kilkanaście komputerów korzystając właśnie w wyżej wymienionych wersji.

No to chyba musiales te wszystkie kompy w jeden tydzien konfigurowac bo
sterowniki co chfile nowe wychodza :)

> Chyba mnie nie rozumiesz. Pentium IV z FSB 800 MHz powinien być "z
> definicji" szybszy od Athlona z FSB 266 (czy nawet 333). A ja testowałem P
> IV z FSB 400, a to duża różnica.

Wystarczylo napisac dokladnie co testowales :)

> Bo testy przeprowadzałem na DDRACH, a w tym przypadku Intel był minimalnie
> wolniejszy. Na RDRAM'ach ma prawo być szybszy!

Zapewne plyta na ktorej testowales obslugiwala DDR 266 a to dla P4 troszke
za malo. Co inego AMD
Dzis plyta na 865 PE do tego DDR 400 obslugiwany dwukanalowo wzupelnosci
odpowiada mozliwoscia procka

> Chyba zapomniałeś, że pod AMD jest chipset nForce2, który również
obsługuje
> 2-kanałowy DDR.

nie zapomnialem. Tylko po co piszesz o drogich rambusach skoro jest tansze i
rownie szybkie rozwiazanie?

> W tym kontekście nie ma to żadnego znaczenia. Z własnych obserwacji wiem,
że
> procesory Intela kupują tylko ci, którzy boją się nowości lub obawiają
się,
> że ich umiejętności są zbyt niskie, żeby sobie poradzić ze skonstruowaniem
> zestawu na AMD (mam nadzieję, że do nich nie należysz).

Nie chodzi o obawy bo uwazam ze dobra plyta i AMD athlon to nie jest zly
zestaw.
Sprzedalem juz wiele komputerow na AMD i nie mam z nimi problemow
Poprostu jesli mial bym wiecej pieniedzy zainwestowal bym w P4 z HT

> A ja za zaoszczędzone pieniądze wolałbym kupić dobrą obudowę lub lepszą
> grafę. Przynajmniej nie pękałbym ze śmiechu widząc zestaw typu: obudowa
> Codegen + Pentium IV 3,06 HT + GF 2 MX 400 + dysk Samsung.

No fakt to jest full wypas ale obudowy codegena nie ktore modele sa calkiem
spoko. Co innego zasilacz.
Co do dyskow samsunga to tez nie masz do konca racji.
Ostatnia seria samsunga ATA 133, 7200 obr./min. 80 GB na talerz sa calkiem
fajne
Samsungi potrafia sie mnie psuc niz nie ktore IBM czy Seagate i napewno
mniej sie grzeja niz barracudy!!

--
[    CT-OJA3T & Celeron 1.4 & 512 MB RAM     ]
[          Radeon 8500 LE 250/250 & SBLive           ]