Re: Procesorki...

Autor: Sniper (sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl)
Data: Tue 03 Jun 2003 - 17:00:22 MET DST

Użytkownik "Piter" napisał:

> Na jakich chipsetach byly te plyty?

Intel 845 / VIA KT 333

> Wszystkie sterowniki dla chipsetow
> zainstalowane? jesli tak to jakie?

Intel Chipset Software Installation Utility 4.30.1006
VIA Hyperion 4in1 Service Pack 4.46

> Jaki RAM?

W obu przypadkach Kingston'y 256 MB DDRAM (333 MHz). Modeli nie pamiętam.

> Jak mozesz pisac o sprawdzonych sterownikach
> skoro kilka dni testowales?

Bo sprawdzone, to takie, które producenci chipsetów udostępniają jako
oficjalnie najnowsze wersje. Poza tym miałem przyjemność skonfigurować już
kilkanaście komputerów korzystając właśnie w wyżej wymienionych wersji.

> I teraz sam przyznajesz ze AMD jest wolniejszy
> a wczesniej piszesz cos innego.

Chyba mnie nie rozumiesz. Pentium IV z FSB 800 MHz powinien być "z
definicji" szybszy od Athlona z FSB 266 (czy nawet 333). A ja testowałem P
IV z FSB 400, a to duża różnica.

> Po za tym kto Ci kaze RDRAM stosowac do P4 ?

Bo testy przeprowadzałem na DDRACH, a w tym przypadku Intel był minimalnie
wolniejszy. Na RDRAM'ach ma prawo być szybszy!

> Dwu kanalowy DDR 400 wystarczy.

Chyba zapomniałeś, że pod AMD jest chipset nForce2, który również obsługuje
2-kanałowy DDR.

> Ale przeciesz zakup procesora to nie
> jest wydatek na tydzien tylko na
> dluzszy okres czasu.

W tym kontekście nie ma to żadnego znaczenia. Z własnych obserwacji wiem, że
procesory Intela kupują tylko ci, którzy boją się nowości lub obawiają się,
że ich umiejętności są zbyt niskie, żeby sobie poradzić ze skonstruowaniem
zestawu na AMD (mam nadzieję, że do nich nie należysz).

A ja za zaoszczędzone pieniądze wolałbym kupić dobrą obudowę lub lepszą
grafę. Przynajmniej nie pękałbym ze śmiechu widząc zestaw typu: obudowa
Codegen + Pentium IV 3,06 HT + GF 2 MX 400 + dysk Samsung.

Pozdrawiam,
Sniper