Re: jak najszybszy procesor na Asua P2B?

Autor: benek (benek.benek_at_-wp.pl-)
Data: Mon 30 Jun 2003 - 01:55:19 MET DST

> Mam uzywanego sprawnego Asusa P2B ...
> Pytanie mam konkretne - jaki jest najszybszy procesor (chyba katmai?),
który
> można umiescić na tej płycie Asusa? ( musi działac jak ten celeron na 2.0
> chyba).

powinien poleciec kazdy Coppermine - u mnie na zabytku P2B rev 1.02 chodzi
Calek 1000_at_1120MHz (coppermine 1.75V_at_1.85V )

1. daj BIOS 1012
2. sprawdz rev. plyty (midzy 1 i 2 ISA) albo uklad odpowiedzilany za
napiecia dla procka - pod gniazdem ATX i mosfetem jest ukladzik bodazje 30
nozkowy sporawdz symbol
- HIP6019CB i HIP6004ACB to od 1.8V w gore i trzeba wymuszac recznie
- HIP6019BCB i HIP6004CB i HIP6004BCB i US3007CW to od 1.3V w gore

zeby bawic sie napieciem musisz miec przelotke Slot1/FCPGA z regulacja
napiec albo musisz ustawic recznie - tu pomocne adresy
http://www.4max.com.pl/dokument.asp?id=29
http://www.vr-zone.com/guides/p3mod/

ja na swoim procku polaczylem VID1 z Vss i zamiast 1.75V mam 1.85V
uzylem starej metody z ELECTON'em 40AC ale Tobie radze po prostu zrobic
"drutmod" - z jakiegos kabla wyciagasz 1 niteczke miedzinego drucika,
wycinasz odcinek ~7mm, robisz podkowke (odwrocone U) wkladasz w odpowiednie
dziurki (potem wkladasz procka i zamykasz dzwigienke - nozki porcka docisna
te drucik i juz) i laczysz odpowiedniego VID'a albo z Vss albo z innym
VID'em na ktorym jest sygnal 0 (ale np przy laczeniu VID1 z Vss musisz
zrobic podkowke o ciut dluzszych ramionach bo wieksza odleglosc - 10mm
odcinek powinien styknac) w razie co zeby odizolowac jakis VID (zmienic
sygnal z 0 na 1) zaklejasz odpowiednia nozke/pin na SLOT1
Vid0 : B120 / AL35
Vid1 : A120 / AM36
Vid2 : A119 / AL37
Vid3 : B119 / AJ37
Vss(masa) : A118 / AM34, AK36
A to strona z gniazdkiem, B strona przeciwna.
Po stronie A z lewej (przy ustawieniu stykami do siebie) jest A1 a z prawej
A121, B1 jest pod A1, a B121 pod A121.

pozdrawiam