Re: Procesorki...

Autor: Sniper (sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl)
Data: Tue 03 Jun 2003 - 17:19:24 MET DST

Użytkownik "Piter" napisał:

> Wes pod uwage np obrobke grafiki w photoshopie
> i jednoczesnie sluchanie muzyki oraz odbieranie
> poczty. Dodatkowo w tle np GG.

Coś źle kombinujesz. Podajesz przykład, z którym poradzi sobie nawet leciwy
Celeron 1 GHz. Nie wiem, czy zajmujesz się grafiką (bo ja akurat mam z tym
do czynienia), ale firma Adobe, w przeciwieństwie do wielu innych nie
zwiększa 5-krotnie wymagań systemowych przy kolejnych wersjach programu
Photoshop. Obsługa tego programu nie wymaga jakichś potwornych mocy
obliczeniowych. Nawet jeśli dodasz do tego odtwarzanie muzyki, pocztę i GG
(ten to faktycznie ma wymagania), to zapotrzebowanie na moc procesora jest
naprawdę niewielki. Możemy podyskutować o wymaganiach odnośnie pamięci, ale
to już inna bajka...

> Badz np obrobka filmu w adobe premier.

No, tu już lepiej kombinujesz :-)

> Podczas przeliczania sproboj sobie
> worda odpalic albo cos.

Ojojoj, nie tędy droga. Takie aplikacje wystarczająco sprawnie działają na
500 MHz-owych procesorach. Dla procka taktowanego zegarem ponad 2 GHz to
gułeczka na przekąskę :-) Zmień kierunek obliczeń, może coś w stronę
CAD/CAM, Renderingu 3D na systemach wielowątkowych, to uznam twoje argumenty
za stosowne.

> Owszem nie mowie ze HT zawsze podnosi wydajnosc!!
> Napewno jednak roznice da sie zauwazyc!!

Oczywiście, że da się zauważyć. Ja zauważyłem tylko przy kompilacji jądra
linuxowego. W pozostałych zastosowaniach bez rewelacji.

Pozdrawiam,
Sniper