Re: Smarowanie generatora ruchu powietrza

Autor: Shaman (mynews_at_space.pl.usunto)
Data: Mon 02 Jun 2003 - 15:29:37 MET DST

> Otóż chciałbym, aby to tak pochodziło kilka latek, a nie miesiąc czy
> dwa. Też smarowałem zwykły wiatrak (od 486 jeszcze) z łożyskiem
> ślizgowym, tylko, że przed smarowaniem chodził (pewnie) długie lata, a
> po moim smarowaniu czymś wd-40-podobnym pochodził 2 tygodnie. I
> obracał się tak, że można było wzrokiem liczyć obroty. :-( No to
> jeszcze raz - czyszczenie, smarowanie - fruwa! Ale niestety, tylko
> znów ok. 2-3 tygodnie. To nie był pożądany efekt...
>
> Po drugie - jak to się ma do łożysk _kulkowych_?

no dobra.. to poważniej.. z tego co wiem to WD-40 nie nadaje sie najlepiej
tam gdzie jest plastik.. zobacz jakie to łożysko jest.. na pewno można się
do niego dośc łatwo dostać.. jeśli kuleczki śmigają między dwoma metalowymi
pierścionkami to wd-40 się nada ale i tak uważam że najlepszy będzie zwykły
olej maszynowy (taki do maszyn do szycia). WD-40 to po prostu rozcieńczony
środek smarujący z dodatkiem detergentu.. rozpuszczalnik paruje i zostaje
smarująca reszta.. ale tej reszty zbyt dużo niestety nie jest..

PZDR
Shaman