Re: Smarowanie generatora ruchu powietrza

Autor: Marsjanin (06.2003.usenet_at_marsjanin.tk)
Data: Mon 02 Jun 2003 - 14:06:39 MET DST

        Usenetowy bot Shaman pod wpływem
        zwarcia wygenerował aż 18-liniowego posta:

>ostatnio smarowałem łożysko cierne starego 9-letniego wiatraka _masłem_ :)
>i też na krótką metę pomogło.. WD40 pożyczyłem akurat ojcu i nie chciało mi
>sie specjalnie po to isć do rodziców :)

Tak panowie, ale mi właśnie o tę "krótką metę" się "rozchodzi".

Otóż chciałbym, aby to tak pochodziło kilka latek, a nie miesiąc czy
dwa. Też smarowałem zwykły wiatrak (od 486 jeszcze) z łożyskiem
ślizgowym, tylko, że przed smarowaniem chodził (pewnie) długie lata, a
po moim smarowaniu czymś wd-40-podobnym pochodził 2 tygodnie. I
obracał się tak, że można było wzrokiem liczyć obroty. :-( No to
jeszcze raz - czyszczenie, smarowanie - fruwa! Ale niestety, tylko
znów ok. 2-3 tygodnie. To nie był pożądany efekt...

Po drugie - jak to się ma do łożysk _kulkowych_?

--
-- Pozdrawiam -- Marsjanin --