Re: box vs OEM

Autor: Michał Młynarczyk (faq_at_telefon.gsm.pl)
Data: Wed 28 May 2003 - 23:36:03 MET DST

Tomek napisał/a...

> Przykład inny: Cisco to marka. Ale ich sprzęt to pochodna wielu
> rozwiązań wielu producentów. Płaci się za markę, za standardy, za metody
> kontroli. Producent to tylko producent, gdyby był słaby to Teac bankowo
> by nic mu nie zlecał. Ja jednak myślę że warto dopłacić (tak, jestem
> dziwny).

 Poniekąd rozumiem ten tok myślenia (często sam go stosuję), natomiast
 w przypadku Teaca sprawa ma się nieco inaczej. Teac produkował sprzęt
 wybitnej jakości i liczył sobie za niego odpowiednio. Ludzie płacili,
 bo było warto. Tymczasem ktoś w Teacu wpadł na pomysł, że można by
 trochę uciąć koszty i po prostu przepakowywać przeciętne napędy
 Asusa. Oczywiście nie obniżając poziomu cen. Czy teraz warto płacić
 Teacowi za markę? Moim zdaniem nie. Wolę zapłacić Asusowi albo
 Plextorowi.

> Niekoniecznie. Taka sprawa jest często ciężka to jednoznacznego
> wykrycia, dwa, że ci którym Liteon się podoba drążyć nie będą.

 Są też tacy, którym Liteon się nie podoba.

--
[ Michał Młynarczyk | faq @telefon.gsm.pl | GSM600... | GG 102937 ]
[ Serwis informacyjny TELEFON.GSM --- http://telefon.gsm.pl ----- ]