Re: Restart zamiast zamknięcia

Autor: zalta (zalta_at_antyspam.o2.pl)
Data: Tue 27 May 2003 - 23:12:44 MET DST

Użytkownik "Ewa" <ewa_at_serwer.com.pl> napisał w wiadomości
> Przyczyny mojego "częściowego" zastosowania procedurki były
> następujące:
> - stosuję zasadę, która powinna być stosowana przy "leczeniu" innych
> "istot": <po pierwsze nie szkodzić>; zatem chodziło mi o usunięcie
> nieprawidłowego i nieco uciążliwego działania, jednak nie za cenę
> ryzyka padnięcia systemu i konieczności instalacji wszystkiego od
> nowa
jak choremu na raka robia chemioterapie to sie nie martwi tym ze wylysieje
co zas sie tyczy padow systemu to czy kiedykolwiek system Ci zjechal po sp6a
?
zawsze mozesz go odinstalowac (trzeba tylko przy instalacji pozostawic
zaznaczona domyslnie taka opcje) a pozniej "odswiezyc sp4 ...

> - upgrade BIOSu może się nie powieść i co gorsza może być
> nieodwracalny
u mnie w firmie mam serwisanta ktory upgrade'uje BIOSY przy kazdej wizycie
komputera u niego
w ciagu roku zrobil to ok 200 razy i ani razu nie mial z tego powodu
problemow
zabezpieczal sie tylko w ten sposob ze komp w czasie upgrade'u byl zasilany
przez UPS'a
z ta nieodwracalnoscia tez bym nie przesadzal
programator epromow roziazuje takie problemu a kazdy szanujacy sie serwis ma
taka zabawke
ze nie wspomne o podmianie kostek "na goraca"
:-)

> - w momencie rozpoczęcia korzystania z zaistalowanych aplikacji
> dostępny był już SP5, jednak wyraźnie zostało zastrzeżone,
> żeby z niego nie korzystać i ograniczyć się do SP4, ponieważ
> istnieje niezgodność pomiędzy aplikacjami a SP5;
> szczerze powiedziawszy nie wiem czy to zastrzeżenie obowiązuje
> odnośnie SP6a, ale wolę nie ryzykować - nie każda niezgodność
> ujawnia się od razu, potem może to kosztować dużo dodatkowej
> pracy
kiedys u mnie w firmie wierzono ze nie wolno instalowac sp6 na niektorych
stacjach bo producent jednego z programow ni supportuje takiej konfiguracji
zweryfikowalem to i okazalo sie ze bylo tak przez raptem kilka miesiecy ale
nikomu nie chialo sie prawdzac ...
sugerowlbym Ci zajzec na strone producenta czy cos sie nie zmienilo w cagu
ostatnich 4 lat (bo chyba w 1999 byl sp5)

> - kiedyś na serwerze były kłopoty z plikiem hal.dll i skończyło się
> koniecznością instalacji systemu od nowa
uszkodzenie pliku lub jego "zagubienie" a jego podmiana to co innego
zawsze mozesz kompa podniesc awaryjne z jakiejs magicznej dyskietki i
podstawic starego hal'a

> - skoro rejestr WinNT 4 Wkst zawiera możliwość ustawienia
> PowerDownAfterShutdown, to w zasadzie powinno to działać
> bez specjalnych "sztuczek" - chciałam zatem porównać działanie
> zmiany z "0" na "1" w obu przypadkach: na komputerze bez
> kłopotów z zamykaniem i na takim na którym takie kłopoty się
> pojawiły. Wynik tego "eksperymentu" wydaje mi się niezrozumiały.
to jest tak jak z prawem jazdy
sa tacy ktorzy je maja ale niegdy w zyciu nie pozyczylibysmy im nawet roweru
po prostu aby system umial to obsluzyc musi miec podmieniony jeden pliczek
sprawdz czy w rozpakowanym sp4 go przypadkiem nie ma skoro tak sie obawiasz
sp6

Pozdrawiam
zalta