Re: problem z dzwiekiem na SBLive i plycie glownej na KT400

Autor: Marcin Jaworski (leming_at_cyberion.pl)
Data: Tue 27 May 2003 - 09:27:00 MET DST

PW wrote:
> w sumie, to dziwne, ze u Ciebie jest ok, ale czy system to WinXP?
> jakich sterownikow uzywasz do samego SBLive'a?
> no i kwestia czy SBLive Value i SBLive 5.1 czasem czyms
> sie nie roznia...

Tak sys to WinXP Pro (zarowno SP1 jak i bez jest to samo). Sterowniki to
troche starsze (mixer jest szaroczarny a nie niebieski - nie podobaja mi sie
te nowe, zreszta u mnie z nimi jest duzo problemow). Na polskim XP te stery
nie dzialaja (tzn same stery dzialaja ale mixera ani play center otworzyc
nie moge bo sie zawieszaja). Na angielskim jest ok. Co do kart to chip jest
ten sam Emu10k1. Dopiero Audigy tak naprawde sie roznia od tych kart. Tak
wogole to jesli chodzi o plyty VIA, to problem wlasnie dotyczyl w
szczegolnosci mojego modelu karty (chipy KT133A, KT266, bledy PCI, pomagal
VIA Latency Patch), a na SBL!5.1 bylo lepiej. U mnie sie poprawilo po samej
wymianie procka z Durona 800 na Athlona XP1700+ (dotyczy plyty na KT133A),
pozniejsza wymiana plyty na Soltek KT400 nic nie pogorszyla z dzwiekiem a
nawet powiem ze nie mam zadnych teraz problemow.

Swoja droga moze sprobuj alternatywnych sterownikow do chipu Emu10k1
dostepnych pod adresem http://kxproject.spb.ru/index.php?skip=1 ,
przeznaczone zarowno do chipow Emu10k1 (SBLive! Value, 5.1 itp) oraz Emu10k2
(SBLive! Audigy, Audigy2, Extigy).

--
Pozdro
YawoR