Re: Arctic Slim Silent TC vs Cooler Master CP5-7JDIB-0L

Autor: Grzegorz Domagala (grzegorz.domagata_at_chello.at)
Data: Sun 25 May 2003 - 21:00:17 MET DST

Pawel Malec <pawel_at_beztego.poznan.home.pl> wrote:
> a co z osadzajaca sie woda z powietrza na wrazliwych elementach komputera?

Chlodzenie wodne to nie to sa samo co chlodzenie cieklym azotem :)))
Jesli nie stosujesz pompy cieplnej (ten polprzewodnikowy wynalazek ktorego
nazwe mam na koncu jezyka....) to temperatury ponizej pokojowej nie osiagniesz :)))
> dlaczego uzuwa sie wody destylowanej (zmniejsza sie przewodnictwo
> elektryczne) czyzby producenci obawiali sie ewentualnego wycieku?
Nie sadze - w koncu jest to dosc zalosne zabezpieczenie - chodzi raczej
o to zeby sie kamien w przewodach nie wytracal

> i wiekszych umiejetnosci

IMHO - latwiej toto zamontowac niz zwykly radiator - blok procesora jest
maly i latwo go umocowac, jak sobie przypomne poobcierane palce po zakladaniu
radiatora... Co oczywiscie nie oznacza ze montaz idzie szybko - mnie zlozenie i
przetestowanie calosci zajelo okolo 5 godzin. Tyle ze zakladalem tez blok na karte graficzna
- zwazywszy ze karta miala wiatraczek przyklejony, a ja nie mialem odpowiedniej obejmy
na blok. Z drugiej strony widok glupiej miny wspolokatora patrzacego
jak wale kombinerkami w dlutko wbite pomiedzy proc karty a radiator wiele
mi wynagrodzil :)))

> ja juz sie wypowiedzialem :-)

Iiiii tam - po prostu tradycja, jeszcze pare lat i (jesli nie wymysla w miedzyczasie
 czegos znacznie lepszego) pewnie wszystkie komputery beda mialy chlodznie wodne.
Przegladalem niedawno pisemko z testem najnowszej karty GForce (nie pamietam
jaki). Skwitowano ja stwierdzeniem ze jest to karta wylacznie dla graczy
grajacych w sluchawkach na uszach....
Chociaz - w artykulach o konstrukcji cichych komputerow sporo jest mowy
o radiatorach opartych na heatpipe - co w pewnym sensie mozna potraktowac jako
rodzaj chlodzenia cieczowego.

> OK a co z gwarancja na komputer czy nie tracisz jej uzywajac tego typu
> chlodzenia, ze tak powiem nie oryginalnego/standardowego?

Jesli masz gwarancje na caly komp to chyba tak :(((
Jesli na elementy - mokrych chyba nie przyjma - ale inne usterki....
Chlodznie wodne jest wciaz (nieslusznie) uwazane za rzecz dla maniakow - ja
zaczynam to traktowac jako lekko luksusowy dodatek - cos jak klima w samochodzie.
Przy okazji - sa juz firmy skladajace komputery z chlodzeniem wodnym, mozna
tez kupic obudowy z instalacja - na razie sa niestety dosc drogie.

--
Tutaj sygantura Grzegorza Domagaly - jesli chcesz wyslac do niego wiadomosc
pisz pod adres grzegorz.domagata_at_chello.at i niezapomnij dodac