Re: czy to będzie działać?

Autor: Piter (piter_at_honda.bt.pl)
Data: Sun 25 May 2003 - 10:26:51 MET DST

Użytkownik <vegelifs_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> dzięki za odpowiedź,
> ale.. kurna chata :-)
> nie wiem co to jest HT i jeśli miałbym z tym do czynienia tylko używając
WinXP
> lub Linuxa to chyba mnie nie dotyczy... Będę używał Windows 2000 WS ew.
98SE.

> Mógłym Cię prosić o propozycję jakiegoś dobrego, logicznego i działającego
> 100% zestawu :
> procesor - Pentium 4,xx GHz + płyta główna?
>
> Mam z tym ogromny problem, nie jestem w stanie wybrać sam czegokolwiek, bo
za
> każdym razem kiedy już się na coś decyduję pojawaia się jakiś nowy
parametr, o
> którym wcześniej nie miałem bladego pojęcia...
> Dzieki wielkie z góry!
> V.

HT to technologia hiper watkowosci :) Poprostu procesor dzieli sobie zadania
i rownolegle wykonuje operacje zmienno przecinkowe i stalo przecinkowe czy
jakos tak. Jest to mniej wiecej jak komputery 2 procesorowe tylko ze
fizycznie procesor jest jeden. W nie ktorych aplikacjach mozna zaobserwowac
spory przyrost wydajnosci. Np praca w outloku i kompresja zip to chyba 20%
przyrost wydajnosci. Jeszcze jeden bardziej obrazowy przyklad. Plyta cd na
ktorej znajduja sie zdjecia w bardzo wysokiej rozdzielczosci - kazde zajmuje
pare set MB. Na komputerze z prockiem P4 2.8 GHz bez HT te zdjecia otwieraja
sie chyba 4 minutu a na P4 2,66 GHz z HT 50 sekund. Nie jestem pewien czy
dobre te czasy podalem w kazdym razie roznica byla kolosalna. Co wazne P4 z
HT pracowal z czestotliwoscia nizsza a zadanie wykonal duzo szybciej.

Ja na Twoim miejscu zainwestowal bym w jakas plyte na chipsecie intela 865PE
i w procka P4 2.4 GHz z HT na FSB 800 MHz oraz w DDR 400
Np plyte Intel Desktop Rock Lake D865PERL
Plyty na intelu 865 i 875 potrafia obslugiwac RAM dwukanalowo co skutkuje
takze minimalnym zyskiem wydajnosci. Jesli masz tyle kasy to kup takie cos.
Jesli stac Cie na plyte na intelu 875 to jeszcze lepiej. Ten chipset jest
ciut szybszy od 865.

Jesli nie to Plyta na Intelu 845PE np taka jak chciales na poczatku do tego
P4 2,4GHz (FSB 533 MHz) lub 2,53GHz (FSB 533 MHz) lub 2,66GHz (FSB 533 MHz)
lub 2,8GHz (FSB 533 MHz) i oczywiscie DDR 333 minimum 512 MB.

--
[     CT-OJA3T & Celeron 1.4 & 512 MB RAM     ]
[          Radeon 8500 LE 250/250 & SBLive            ]