Re: Serwer FTP

Autor: Tomek (nie_podam_at_nie.pl)
Data: Fri 23 May 2003 - 11:28:47 MET DST

Mialem juz nie uczestniczyc w tej dziecinadzie, ale... nie wytrzymalem :-)

Użytkownik "Shaman" napisał w wiadomości ...

> bzdury.. tylko dzięki plewieniu chwastów można tu jeszcze o czymkolwiek
> sensownie podyskutować..

Ja widze, ze ktos tu regularna wojne rozpoczal... Gratuluje pedagogicznego
podejscia :-)

> kurs

Pozwolilem sobie siebie powtorzyc. I nadal obstaje przy tym stanowisku, co
nizej opisze bardziej obszernie...

> bzdury.. nie wazne jak się ta grupa nazywa.. zakichanym obowiązkiem
> grupowicza jest zapoznanie się z dziedziną grupy.. jeśli tego nie czyni i
> nie stosuje się do przyjętych przez Grupę zasad to sam sobie szkodzi

I tutaj dochodzimy znow do punktu wyjscia. Grupa przyjela zasady i nic nie
mam przeciwko nim, wiecej nawet, sam sie do nich stosuje, jednak sa
sytuacje, kiedy nie ma ona zastosowania.

Zalozmy sytuacje taka, w ktorej ja tutaj trafilem. Adres serwera znalazlem
na stronie Dialogu, gdzie o netykiecie nie ma nic wspomnianego. Jest
natomiast obszerna informacja na temat konfiguracji klienta. Calosci
dopelnia link, na ktory wystarczy kliknac i ominac procedure. Tak wlasnie
wyglada pierwsze logowanie do serwera w wielu przypadkach. Nastepnie
wybieramy grupy - oczywiscie najpierw szukamy ludzkiego jezyka, potem
interesujacej nas dziedziny. Dochodzimy do owego feralnego punktu - PECET.
Sam dalem sie na to nabrac, a moj pierwszy post byl calkiem nie na temat.
Chcialbym zauwazyc, ze dotychczas nigdzie nie spotykamy sie z faq,
regulaminem, netykieta, zasadami, badz czyms, co mogloby wskazywac na to, ze
moge napisac cos omylkowo. Na szczescie w moim przypadku podano mi
rozwiazanie do mojego problemu, przy okazji zaznaczajac, ze post dotarl na
niewlasciwa grupe, lecz w bardzo mily sposob. Wracajac do sprawy, wtedy
dopiero otrzymalem maila z odpowiednimi instrukcjami (po nim zaraz setki
maili, ktore zmusily mnie do zmiany konta, oraz zamazania adresu).

W takiej sytuacji mozna mowic o tym, ze lamie zasady, ale kto mysli chociaz
troche logicznie zauwazy, ze nie ma fizycznej mozliwosci zapoznania sie z
nimi bez zrobienia bledu. Chyba ze ktos procz wiedzy na temat budowy
komputera, oraz uzytkowania usenetu potrafi tez przewidywac przyszlosc. Nie
chce tutaj nikogo obrazac, bo przeciez nie taki jest sens tej dyskusji.
Chcialbym zwrocic tylko uwage na to, ze nic nie zmieni ani "NTG", ani faq,
ani nawet "plewienie chwastow". Mozna wybrac tylko dwie drogi - zrozumienie
dla nowych uzytkownikow, albo niesympatyczne odciecie sie od nich. Powtorze
sie - nie chce nikogo obrazac, jedynie widze, ze czesto odpowiedzi sa pisane
po mniejszym zastanowieniu, niz same P(gh)osty. Mozna przeciez inaczej,
prawda?

> mgr inż autorytatywnie? hahaha :) nie dość że to nic niezwykłego - jestem
> przekonany że w dużej częsci my tu obecni możemy się tak podpisać - to
> jeszcze poziom Twojej qlury technicznej (sądząc po tym co piszesz o
> usenecie) uwłacza technicznej części tego tytułu

Przepraszam, jesli kogos urazilem. Nie na to nacisk polozylem podpisujac sie
pelnym imieniem i nazwiskiem. Ale kazdy zauwazy to, co interesuje go
najbardziej, jak bylo w tym przypadku. Jesli chodzi o kulture - jakakolwiek,
to wlasnie o nia staram sie. Mam nadzieje, ze bystry umysl to dostrzeze. A
tak na marginesie, mam nadzieje, ze mozesz pochwalic sie przynajmniej
doktoratem, probujac podwazyc ocene rektora mojej uczelni?(ciekawe czy
napisano juz doktorat z prawa grup dyskusyjnych).

> własnie.. dlatego nawróć się i nie grzesz więcej

Wiedzialem, ze chodzi o polityke ;-)

> PZDR
> Shaman

Ja rowniez pozdrawiam, z calym szacunkiem dla przedmowcy

Tomek