Re: Padnięty dysk

Autor: dominiq (domin111_at_wp.pl)
Data: Thu 22 May 2003 - 20:46:39 MET DST

Dnia Thu, 22 May 2003 13:46:20 +0200, "Piotr K." <dziejek7_at_2com.pl>
napisał(a):

>Padł mi dysk Fujitsu (8GB). Po podłączeniu niesłychać, żeby w ogóle się
>obracał.
>Jak widzicie możliwość odzyskania danych z tego dysku? Czy jak znajdę taki
>sam dysk, to podmiana elektroniki może pomóc (wygląda to jednak tak, jakby
>silnik obracający talerzem padł, ale może się mylę, może to sterowanie). Czy
>ewentualnie można rozebrać taki dysk i przełożyć talerze do innego dobrego
>dysku (oczywiście taki sam model). Chodzi mi o to, czy rozszczelnienie dysku
>(w środku jest chyba jakiś gaz obojętny czy coś) nie spowoduje, że taki dysk
> [...]

W środku nie ma zadnego gazu obojętnego tylko powietrze pierwszej
klasy czystości, więc otwarcie dysku wiąże sie prędzej czy później z
jego uszkodzeniem.

>Wiem, że są firmy specjalizujące się w odzyskiwaniu danych, ale nie mam tyle
>kasy, a taki sam dysk z komisu może mnie kosztować nie dużo.

jeżeli więc nie masz kasy na odzysk danych przez firmę, to
najrozsądniejszym wyjściem jest podmiana elektroniki i modły aby to
ona była padnięta
Napisz jaki to model bo u mnie na półce stoi fujitsu 8,4 (jako
ozdoba), jakby to był ten sam model to wyśle Ci elektronike za free.
Nie gwarantuje że jest dobra ale warto spróbować jak zależy Ci na
danych
pozdro
dominiq