Padnięty dysk

Autor: Piotr K. (dziejek7_at_2com.pl)
Data: Thu 22 May 2003 - 13:46:20 MET DST

Padł mi dysk Fujitsu (8GB). Po podłączeniu niesłychać, żeby w ogóle się
obracał.
Jak widzicie możliwość odzyskania danych z tego dysku? Czy jak znajdę taki
sam dysk, to podmiana elektroniki może pomóc (wygląda to jednak tak, jakby
silnik obracający talerzem padł, ale może się mylę, może to sterowanie). Czy
ewentualnie można rozebrać taki dysk i przełożyć talerze do innego dobrego
dysku (oczywiście taki sam model). Chodzi mi o to, czy rozszczelnienie dysku
(w środku jest chyba jakiś gaz obojętny czy coś) nie spowoduje, że taki dysk
nie będzie już chodził.
Wiem, że są firmy specjalizujące się w odzyskiwaniu danych, ale nie mam tyle
kasy, a taki sam dysk z komisu może mnie kosztować nie dużo.

Help, Hilfe....

Piotr