Re: Duzy dysk ze starego do nowego kompa

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Thu 22 May 2003 - 11:17:45 MET DST

Użytkownik "Michal Sawicki" <msawic_at_it.pw.edu.pl> napisał w wiadomości
> Mam dysk 10 GB podlaczony do plyty obslugujacej do 8 GB.
> W celu jego wykorzystania musialem recznie w BIOSie zmniejszyc liczbe
> cylindrow, zeby w ogole komp z nim ruszyl. Pozostale 2 GB
> wykorzystalem partycjonujac dysk pod Linuxem.
>
> Teraz chce przelozyc ten dysk do nowszego kompa. Czy bede musial w
> BIOSie ustawic taka sama liczbe cylindrow jak w starym kompie, czy
> moge mu pozwolic wykryc dysk automatycznie i bedzie on wygladal tak
> samo jak teraz?

Możesz ustawić wykrywanie automatyczne. Mam taki dysk 10 GB ze starego
notebooka, który widzi tylko 8 GB, i po jego przełożeniu do PC partycje
są normalnie widoczne.

Uważaj tylko na granicę 8 GB (dokładniej: CHS 1023/255/63). Możesz mieć
tylko partycje poniżej tej granicy i powyżej, ale żadna nie może jej
przecinać, gdyż wówczas notebook może uszkodzić znajdujące się na niej
dane.

M.