Re: Zabezpieczenie kompa przed burza i elektrownia

Autor: Grzegorz Domagala (grzegorz.domagata_at_chello.at)
Data: Wed 21 May 2003 - 19:45:29 MET DST

Pawel Galinski <galinski.p_at_wp.pl> wrote:
> Sytuacja wyglada tak : mam kompa podlaczonego do sieci lokalnej kablem typu
> skretka, czesc kabli jest rozwieszonych nad ulica, ja jestem podlaczony do
> switcha, ktore co jakis czas padaja w czasie burzy. Jak zabezpieczyc kompa ,
> tak zebym mogl bez obawa zostawiac go pracujacego nawet w czasie burzy ?

Zasilaj go wylacznie z akumulatora, pracuj w klatce faradaya, wszystkie polaczenia
na zewnatrz przez swiatlowod - a i tak jak ci w chmurach dobrze przyceluja to
komputer padnie.
A na powaznie - dobra listwa zabezpieczajaca nie jest zla, jakas kontrola
instalcji elektrycznej (uzimienia itp) i zrob cos z tymi kablami przez ulice -
moze daloby sie je zastapic swiatlowodem?
Zwazywszy na ceny skonczy sie pewnie na nowej listwie zabezpieczajacej....

--
Tutaj sygantura Grzegorza Domagaly - jesli chcesz wyslac do niego wiadomosc
pisz pod adres grzegorz.domagata_at_chello.at i niezapomnij dodac