Re: zwis przy VDIMM na EPoX 8RDA+ / też tak macie?

Autor: Arkadiusz Soroka (aas_at_poczta.wp.pl)
Data: Wed 21 May 2003 - 12:18:17 MET DST

Shaman wrote:

> [ciach]
>
> znalazłem coś takiego na stronie epoxa:
>
> System shutdown and/or BIOS PC health is freezing the system.
> If the system shutdowns and/or BIOS PC health section freezes the
> system ensure your CPU fan is running at full speed. Variable RPM fans could
> trigger this condition.
>
> tak więc wydaje się że bios nie nadążą liczyć obrotów wiatraczka? :)

Bingo!!! Dzięki Tobie znalazłem winnego - zasilacz ENLIGHT. Czujnik
oborotów jego wentylatora zawiesza BIOS. Wystarczyło odpiąć kabelek od
płyty i jest OK. Co ciekawe, oryginalny wentylator w obudowie nie robi
takich numerów i ten na procu też nie. Tylko zasilaczowy bez względu
na to, do którego gniazda na płycie go podłączę. Teraz wszystko jest
OK, zero zwisów gdziekolwiek, a proc 1700 chodzi na 2400 na
standardowych napięciach (12x166). Chylę czoła przed szamańską wiedzą
tajemną i dociekliwością.

Pozdrawianko!

A.S.