DVD-ROM (R2) a film z R1 - czy da sie chociaz zrippowac na HDD ?

Autor: Majkel (majkel2001_at_tenbit.pl_NOSPAM)
Data: Wed 21 May 2003 - 01:53:08 MET DST

Witam,
czy jesli mam w komputerze naped DVD-ROM (zablokowany na region 2), to
co sie stanie jesli wloze do napedu plyte DVD z filmem z Regionu 1 ?
Na pewno z tego co sie domyslam bedzie tak, ze w softwarowym playerze
(PowerDVD, WinDVD etc.) nie uda mi sie obejrzec tego filmu (blokada
regionalna) ale czy bede mogl chociaz uzyskac dostep do plikow (VOB, IFO
itd) znajdujacych sie na tejze plycie DVD z filmem, by pozniej zrippowac
je na HDD (a pozniej DivX, SVCD itd) ?

Nie chodzi mi tutaj o uzywanie programow typu DVD Genie, ktore cos tam
manipuluja w rejestrze, nie chce tez flashowac biosu, chce tylko znac
odpowiedz na to pytanie, jesli ktos z Was wie.
Sam nie mam zadnej plyty, znajomi tez nie maja a kupic zeby potem nie
bylo pozytku z tego to bez sensu ;)

A moze to jest tak, ze blokada regionalna jest na poziomie BIOSU i
calkowicie
blokuje dostep do plyty z innego regionu (a wiec nie da sie zarowno
obejrzec
takiego filmu w sotwarowym playerze ani tez uzyskac dostepu do plikow
znajdujacych sie na tejze plycie z poziomu Eksploratora Windows)?

Ale przeciez inna sprawa to to, ze to w softwarowym playerze uzytkownik
decyduje
czy chce "poswiecic" na obejrzenie filmu (z innego regionu) ta jedna (z
bodajrze pieciu) mozliwosc zmiany (i chyba jesli tak to sie odbywa /w
programie do ogladania filmow DVD/
to nie robi sie tego na poziomie Eksploratora Windows), a wiec jest
szansa ze
mozna zgrac zawartosc plyty programem rippujacym.

Prosze o odpowiedz.

pozdrawiam,
Majkel