Dysk twardy Caviar 2000 JB a Win98se [long]

Autor: kaz3k (kaz3k_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 19 May 2003 - 09:23:52 MET DST

Witam Wszyskich Grupowiczow !!!

Prosze o pomoc w rozwiazaniu problemu z dyskiem Western Digital 200 GB JB.

Moja konfiguracja: Asus A7V8X 'Gold', Athlon 2200+, 256RAM, HDD IBM 30 GB,
Win98se.

Kupilem dysk WD2000 Caviar (200GB) z zamiarem zainstalowania kilku
systemow... np.:
Win98se, WinXP, Linux i tu mam OGROMNY problem:

Niby w BIOS-ie jest wykryty twardy 200GB, ale czym go podzielic i jak
zainstalowac chociaz Win98?

Myslalem, ze Win98 zainstaluje jako pierwszy, potem reszte systemow..., ale
przy probie instalacji Win98

pojawia sie blad... ze dysk potrzebuje jakiegos programu (czy sterownika)
aby Win mogl sie na 200-tce

zainstalowac.

Kombinowalem, kombinowalem i dotarlem do momentu, ze dysk jakos podzielilem:
40,40,40 i dwie partycje

po ok. 30 GB. Poformatowalem kazda partycje z osobna i puscilem instalke z
plyty CD. Uruchamia sie instalator

i pisze, ze dysk jest NIEsformatowany. Szczeka mi opadla ale O.K.-formatuj.
Ruszyl instalator, ale przeciez

byloby to zbyt prosto... ;-( po drugim restarcie pojawia sie komunikat, ze
brakuje pliku KRNL386.EXE.

Dopialem wiec twardy 30GB (IBM) (tam juz Win98 mam zainstalowany) i szukam
tego pliku na 200-tce.

Jest. W c:\windows\system. I rece mi opadly. Na stronie producenta sa jakies
programy m.in. DataGuard

wer. 1.0 i 2.0 ale nie bardzo wiem do czego one sluza... niby jakies testy,
niby cos, kopiowanie z

partycji na partycje - a ja chce tylko miec choc jeden czysciutki system...

Baardzo Was Proosze... Pomozcie... poprowadzcie mnie za reke, bo z moim
angielskim jest cieniutko...

Moze jakies linki do stron WWW, jakies programy...?

Z gory Dziekuje za jakakolwiek pomoc!

--
zdesperowany Kaz3k
kaz3k_at_poczta.onet.pl