Problem z kartą na chip. ATI Rage 128

Autor: Michał Marcinowicz (Mick_M_at_poczta.fm.nie.dla.spamu)
Data: Sat 17 May 2003 - 06:36:41 MET DST

Witam !

    Mam drobny problemik. Dopiero co stałem się posiadaczem nowej (nie tak
znowu nowoczesnej) karty graf. i od razu problem:

Przy rozdzielczościach od 1024 x768 w górę mam taką nie do końca wyraźną
czcionkę. Można przy tym pracować, ale na dłuższą metę trochę mędczy oczy.
Jak wcześniej miałem kartę Intel840 nie było takich problemów.

Ktoś mi sugerował, żeby zmniejszyć częstotliwość odświeżania ekranu, ale
tutaj nawet przy 60 Hz nie zmienia to rzeczy. Zależałoby mi tylko na
wsppmnianej rozdzielczości, pal diabli resztę. Sterownik z tego co
zrozumiałem ściąga sobie sam informacje o dostępnych trybach - chyba tak
należy rozumieć "DDC" - więc gdzie jest mój pies pogrzebany ?

Bradzo proszę o wskazówki, czy jest jakaś możliwość, żeby się tego efektu
pozbyć ? Nie spotkałem się nigdy z czymś takim i zupełnie nie wiem jak sobie
z tym poradzić ? BIOS ?

Dziękuję z góry ! Pozdrawiam !
Mick M.