Re: Sieć lokalna a Low ID

Autor: Marcin Lewandowski (m_l_at_remove.op.pl)
Data: Sat 17 May 2003 - 01:44:42 MET DST

Użytkownik Pszczelarz napisał:
> No więc właśnie przeczytałem sobie zanim napisałem.

Jest pierwsza w nocy. Nie masz kiedy spać?

> Rozwiń dlaczego "właściwie nierealne" ?

Bo sieć osiedlowa oznacza dużą liczbę klientów. I wątpię, czy dla
jednego z nich będzie się chciało adminowi robić wyjątek.

> Ale która konkretnie, bo chyba inaczej działa(ł) Napster a inaczej Gnutella.

Ale wszędzie są klienci przesyłający pomiędzy sobą dane. Istotą bycia w
sieci lokalnej jest to, że komputer w tej sieci jest z zewnątrz
nieosiągalny dopóki sam nie zainicjuje połączenia (wtedy na routerze
tworzy się przekierowanie portu z tego routera na ten komputer). A teraz
wyobraź sobie, że 2 komputery z różnych sieci lokalnych chcą ze sobą
pogadać. Jak mają to zrobić?
Dlatego właśnie jest to LowID. Oznacza ono, że komputer jest w sieci
lokalnej i nie może wymieniać się danymi z komputerami z innych sieci
lokalnych (z tymi o publicznym IP może).

--
Marcin Lewandowski < m_l małpa op dot pl >