Re: Pamiec nie moze byc "read"?

Autor: ..::[ nIcRaM ]::.. (poczta_at_WONSPAMERZYnicram.prv.pl)
Data: Fri 16 May 2003 - 00:13:24 MET DST

Dnia Wed, 14 May 2003 09:32:44 GMT, "WRonX" <wronx@[CUT]tl.krakow.pl>
napisał(a):

>Witam.
>
>Duzo slyszalem o tym bledzie, niestety nie znam jego jednoznacznej
>przyczyny.

Miałem podobny problem, który pojawił się po zakupie nowej pamięci,
początkowo sądziłem że pamięć jest uszkodzona ale okazało się że
uszkodzona była płyta główna tzn. prawidłowo obsługiwała pamięci maks.
256MB w jednej kości a ta nowa miała 512MB po wymianie płyty okazało
się niestety iż błąd wcale nie zginął choć wyskakiwał w trochę innych
okolicznościach i rzadziej i ostatecznie udało się usunąć problem po
usunięciu programu tworzącego RAM Dysk. W twoim przypadku
proponowałbym następujące kroki

1. Sprawdzenie pamięci (najlepiej każdą kość oddzielnie jeśli masz
kilka) programem memtest86 (jeśli nieznajdziesz to mogę ci przesłać)
Jeśli program pokaże błędy to patrz pkt. 2 jeśli nie to pkt. 3
2. Sprawdzić pamięć u znajomego jeśli też pokaże błędy to oddać pamięć
na gwarancję jeśli nie będzie błędów to uszkodzona jest prawdopodobnie
płyta główna
3. Jeśli test pamięci przeszed OK! to znaczy że jest problem z jakimś
oprogramowaniem - proponuję ponownie zainstalować system i uważać przy
instalacji programów, które w jakiś specyficzny sposób wykorzystują
pamięć np. programy tworzące RAM Dysk

--
Pozdrawiam
..::[ nIcRaM ]::..